Doa

اللهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِلاَ إِلَهَ إِلّا أَنْتَ الحَلِيمُ الكَرِيمُ سُبْحَانَ اللهِ رَبِّ العَرْشِ الكَريمِ أَنْتَغفِرَ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِجَمِيعِ المُسلِمِينَ يَارَبُّ يَارَبُّ اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ الحَلِيمُ الكَرِيمُ أَذهَبْ غيظَ قَلْبي وَأَجِرنِي مِنْ مُضِلَّاتِ الفِتَنِ وَاجْعَلنِي حَلِيماً كَرِيماً رَحِيماً. وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى الِهِ وَصحبِهِ وَسَلَّمَ

Ya Allah, aku bermohon kepada-Mu dengan keagungan ucapan, “Tiada Tuhan selain Engkau” Yang Maha Penyantun lagi Maha Mulia. Maha Suci Engkau Tuhan Pemilik ‘Arasy, aku memohon kiranya Engkau mengampuniku, kedua orang tuaku dan kaum muslimin. Aku memohon wahai Yang Maha Penyantun lagi Maha Mulia, lenyapkanlah amarah yang meluap dari kalbuku, selamatkanlah aku dari cobaan yang menyesatkan serta jadikanlah aku penyantun, pemurah, dan pengasih. Wa shallallâhu ‘alaa sayyidinaa Muhammad wa ‘alaa aalihi wa shahbihi wa sallam.

Tinggalkan Balasan

